Wednesday, November 17, 2010

146 - KUNCI oh KUNCI

"KUNCI AKU HILANG WEII"

itu kata kata seorang pelajar universiti kepada rumetnya.HAHAHAH
bukan aku :P


Kunci, benda yang orang semua tak realize kepentingannya. Yang realize tuu bagus la :D hehe
Macam macam jenis kunci ada, kunci bilik,kunci moto,kunci rumah,kunci mangga,kunci pagar,kunci hati..ecehh >.<

Tapi hari ini aku nak tekankan penjagaan kunci bilik. sebab aku suka hilangkan kunci aku.
NAHHHH bocor rahsia -.-"'

Okay, atas research yang dibuat (ya ya aku dah buat kajian alam) HAHA orang yang selalu hilang kunci adalah orang yang clumsy, except aku! heee sudah sudah mencarut, antara tips nak jaga kunci sebaiknya adalah :


  1. Letak keychain paling BESAQ gedabak yang anda ada. Seperti aku sekarang ni,mempraktikkan letak teddy comel,buncit :D so, nanti kalau yang rabun tuu boleh nampak walaupun tak pakai spect.hee
  2. Tulis nama dekat kunci. ehh bukan, letak macam tag nama dekat situ. haa, baru orang boleh pulangkan kalau terr-hilang-kann :P letak sekali number phone ka alamat rumah.HAHAHA number account bank TAKPAYAH! 
  3. Buat kunci pendua. Ha, ni cheat paling baguss ni.sebab pihak kolej/U mana membenarkan kunci pendua. tapi.... Ada aku kisah? hehe janji takkena bayar ganti rugi.fuhhhhh 
  4. Letak kunci di tempat yang senang di cari. Macam kawan aku ni, (nama dirahsiakan) siap buat signboard arrow 'KUNCI BILIK DI SINI'. haa,jangan gelak,tips ni amat la berguna!
  5. Pakai kad matrik sekali dengan kunci bilik. Maksudnya, kepilkan sekali laa...tak la hilang merata ka. Tapi kalau kad matrik hilang,kunci pun hilang. risiko sikit.hmmmm
  6. Lagi? Cukup cukup lah tu... :D heee cuba ini dulu. SELAMAT MENCUBA!



Dutchess says : SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA!

0 899 ohsemm people!:

Post a Comment

Komen la budak Comel! :)