Sunday, December 26, 2010

164 - Choco Moist

Pagi buta lagi aku bangun terus genyeh mata, meluru ke dapur. Mama tengah siap nak pi UUM dah, presentation thesis dia hari ini. Aku pun tumpang kalut, " Ma, tolong on oven tu sat, takut meletop." Ini bukan sebab aku malas, tapi aku still takut nak guna oven tuu, serius tak reti guna =.= Panaskan sampai 180 degrees.


Amik tepung, amik serbuk choco, secawan air, 3 biji telur, 3 sudu vege oil, Nahhh kahwinkan sekali mereka dalam mangkuk kaca gedabak. Aku malas nak tulis resipi. HAHAHA daya kreatif amat diperlukan ya. Adun (of course guna mesin kan) selama 5 minit. Aku tak guna butter, tapi sedap wei! :D Vege oil buat kek anda lebih berkilat dari butter. Dan lebih sihat! Cewaahhh. hee


Dah siap semua, nak buat jadi muffin boleh. Tuang dalam cup yang comel2. Pastu taruk dalam oven. Tapi better jadikan sebagai kek. Baru PUAS HATI :D before that, amik sedikit butter calitkan di tepi acuan (sebelah dalam) so that kek tu nanti tak melekat di acuan bila dah masak. Nanti terbentuk comel molek ja *_^


Leave for 50 minutes. Aku sempat mandi, kemas rumah sikit2, pastu SIAP! :) Test dengan garpu, kalau kek tu tak melekat kat garpu anda, that means kek anda menjadi! Kalau lebih rajin, buat topping kek tuu. Amik cooking choco satu bar tu, masak sampai cair. Masukkan gula dan butter sikit. Tuang atas kek tadi. Dah siap. Taburlah sprinkles yang comel comel kalau bosan kek kosong.


* Aku siap promote kek aku tu. Ramai memuji ya. Of course familyku. HAHAHA sedap jugak! Boleh la buat menantu.ngeheeee then keluar kangar jumpa Encik Y semata mata nak bagi dia rasa kek tu. Pecah peluh taw dari pagi. >.< banyak dugaan betol, sampai kena bawak VIOS bukan kancil comel tu. Payah payah. Bagi dia bawak balik se-tupperware untuk mak dia rasa. Mak dia cakap sedap. serius nak nangis.wuwuwuwuuu terima kasih mak! ehh, makcik :) Encik Y suruh aku buat lagi. Of course dear, nanti ya!



Tiada sebarang gambar. Maaf, kek dah habiss sebelum sempat di captured gambarnya >.<

2 899 ohsemm people!:

Myra Arshad (: said...

meh sikit. pergghh. meleleh kot. mra dah la addicted choc moist :))

the Dutchess said...

hehehe jenuh la nak delivery smpai usm. hehehe :D try buat sendri tgk! easy ja myra..

Post a Comment

Komen la budak Comel! :)