Tuesday, May 10, 2011

8 MEI 2011

Assalamualaikum.

Alhamdulillah, selamat jugak sampai di Perlis tercinta. Lega hati. Tapi tragedi Ahad lepas mmg takkan dapat dilupakan. Ya, sama dengan Hari Ibu. Sedih.


Mama, ayah, adik Ijat sampai dekat kolej hari Sabtu tu, betapa seronok hati aku, Allah ja yang taw. Dapat cium adik masam pun gembira sakan dah :) depa mai amik aku sebab cuti 4 bulan ni. Barang toksah cerita la, penuh bonet, semua angkut balik. Then, singgah rumah paksu, petang pi shopping. Okay, mama yang shopping.

Hari Ahad dah nak bertolak balik, tapi makcik aku text, "Singgah la kat makcik, bawak balik printer..." Makcik aku sedang praktikal kat Perak. Walaupun dia ada keta sendri, tapi Kelisa tu tak mampu kot nak angkut barang dia semua balik Perlis sebelum konvo nanti.


So, singgah la dekat makcik. Ajak dia makan kat kedai tomyam. Sedap jugak. Lepas makan, kami kena bertolak balik. Target sampai Perlis awal sikit. Hari Isnin, mama ngan ayah keja. Time tu adik dah buat perangai. Takmo masuk kereta, nangis kuat.


Lepas mama pujuk, baru adik masuk jugak kereta. Ayah bawak slow ja. Lepas tu la, tak sampai 3km dari kedai makan, something happened.


Time tu aku dah nak mamai, sebab kenyang sangat perut. Tapi, 100m kat depan tu, nampak kereta Kancil biru masuk line kiri dari arah bertentangan dengan lajunya. "ayah awat keta tu, awat tu, awat tu" Mama sempat jerit, peluk adik. Ayah try elak ke kanan tapi Ya Allah betapa kuatnya keta tu langgar keta ayah. Allah ja yang taw. Sekelip mata saja. Keta berasap, semua senyap. Aku tengok tangan aku berdarah sampai baju. Terkejut, tak terkata apa-apa. Mama jerit suruh amik adik, aku amik Ijat bawak lari pi tepi jalan. Mama ayah stucked sebab Vios auto locked. Mama ayah keluar ikut pintu belakang. Time tu baru aku ada sense balik, terus teriak.


Darah banyak sangat. Aku raba kepala, raba muka. Muka yang berdarah. Mulut aku terkoyak. Takleh kata apa. Kesian Ijat terus trauma, teriak tak berhenti. Ayah mengucap panjang.


Keta Kancil tu teruk sgt. Habis hancur. Driver tu patah kaki ngan tangan. Suami dia dengan anak selamat. Kami semua kena bawak pi Hospital Teluk Intan, injection, xray, check up. Agak trauma aku. Panjang lagi kalau nak cerita.


Cuma, cukup aku cakap alhamdulillah. Allah bagi petunjuk, mahupun amaran mungkin. Kejadian ni buat aku terfikir, mungkin aku tak cukup ingat padaNya. Lebih hargai mama ayah, sebab mereka masih ada. Seriously, airbag yang selamatkan mama ayah. Mengucap lah. Kita berhati-hati pun, kalau orang lain tak berhati-hati tak guna jugak. Melibatkan nyawa.

Aku sekarang dh okay, cuma fizikal tak kuat lagi. Badan sakit. Doa2 la. Salam. & terima kasih kepada kawan-kawan yang call, or text me. Love you guys.


10 899 ohsemm people!:

Cik Lacuna said...

be strong! alhamdulillah semua selamat :)

zakirah said...

farah...tc dear..aku doakan ang ngn fmly ang cpt smbuh..dugaan dunia utk kita...

mila lalola~ said...

huhu.. sedih baca post nie.. naseb baek u n ur family xdak apa...!!! alhamdulillah.. love u...

ierahaziera said...

ya allah...akak baru taw...naseb bek farah tak ada pape...kuatkan semangat k...jgn pikir2 dah....farah kuat kan...

♥iyien♥ said...

meremang bulu roma aku weh. takut2. Thank God hg okay ! chill back babe. (:

♥ the Dutchess said...

terima kasih semua :)

POSH76 said...

blogwalking

Myra Arshad (: said...

alhamdulillah selamat=)

moga kuat!

wahida said...

sabaq k.. Farah kuat. :)

♥ the Dutchess said...

insyaallah! thanks semua :)

Post a Comment

Komen la budak Comel! :)