Monday, August 22, 2011

Kuih Ronggeng Farah

Assalamualaikum!



Alhamdulillah, semua preparation untuk raya dah siap :) Yeayyyyy! *sambil menari shuffle*

Dan aku bersyukur sangat tahun ni berpuasa penuh dekat rumah, al maklum 2 tahun lepas ni asyik berpuasa kat U ja, sampai menangis-nangis jugak bila bukak puasa terkenang keluarga di rumah T____T Alhamdulillah! Tahun ni pun sempat buat kuih raya :) Best best best.

Akhirnya, 6 jenis kuih jugak yang terhasil dari air tangan aku. Hehe :D


Peanut Butter cookies ; Resipi Original Tok

Conflakes Crunch ; Resipi Rahsia Mama :)

Tart Strawberry ; Resipi Mama + Aku ;)

Jejari Oat ; Resipi Mama (Yang ni double sedap dari yang kuih tempah)

Samprit Comel ; Resipi Mama tapi idea aku HAHA

Haaa sepatutnya ada lagi satu, iaitu Conflakes Madu. Tapi, stok yang dekat rumah dah habis! Stok dekat rumah Tok ada la. Hehe. Conflakes Madu pilihan ramai :) Takdan raya lagi dah habis. Aiyoooo




Korang buat kuih raya tak???


16 899 ohsemm people!:

sarra azzam said...

wow!nak cket..rajin buat kuih noh~

♥ the Dutchess said...

@sarra azzam

Mai la beraya rumah kami ^__^ hehe mesti la rajin, bosan duk rumah goyang kaki HAHA

YanaIshak. said...

walaweyh, rajin nya buat kuih raya, lama dah aku tak buat kuih raya banyak banyak banyak. hahaha. tahun ni pun buat kuih mazolla semata mata. mudah dan ringkas.

raya mai rumah naa :)

♥ the Dutchess said...

@YanaIshak.

Hehe. Sementara rajin, tu yg buat :P klau x rajin tak buat truih.hihi.. Mazolla sedappp! Insyaallah, nak ronda merata raya ni :)

C.M.Hasib CH said...

pos la kt umah aku skit.. XD

♥ the Dutchess said...

@C.M.Hasib CH

Rumah hang kat mna pun aku taktau HAHAHA ^____^

bahiyah.nur said...

eee.banyaknya farahhh...
pecah selera i... :)

syakey said...

fuh fuh fuhh.
kalah suri rumah sponoh masa ni.
nyum nyum... :D

♥ the Dutchess said...

@bahiyah.nur

Hehehe.. Jemput dtg rumah merasa kuih saya :)

♥ the Dutchess said...

@syakey

Fuh fuh jugak haha! sekadar mengisi masa lapang :D

ezne ezureen rashid said...

ahhh nanti akann ku habiskan semua iniiiiiiiiiiii hohohohhh

nana hunny said...

nak2 strawberry tart..hehe

♥ the Dutchess said...

@ezne ezureen rashid

Baiklahhhhhh! Mai sini perabih hua3.

♥ the Dutchess said...

@nana hunny

Nanti kalau ad lg kte bwk balik bilik 123 ye :D

aMira~ said...

makcikkk!kami nak cornflakes madu laa..huhu!nak jgk!nk jgk!!nak2! nak yg ang buattt!!haha

♥ the Dutchess said...

@aMira~

Haaaaaaaaaaaaaaa nnti aku try bt lagi :) kena topup conflakes maduuu ni

Post a Comment

Komen la budak Comel! :)