Saturday, August 20, 2011

My sis.

Assalamualaikum!


Okay, aku ada adik perempuan. Sorang sahaja okay! Tapi kami selalu ja jealous sesama sendiri. Perkara yang buat aku rasa macam tu adalah ;


  • Extreme stuff

Maksudnya kat sini adalah apa-apa benda yang aku takkan boleh buat sampai bila-bila. Camping or stuffs sewaktu dengannya. "Farah, tak payah masuk camping lah na, nanti sunburn, nanti kaki sakit, bahaya la". Aku pun turutkan sahaja. Bila kira balik, aku pernah camping dekat sekolah saja. SEKALI. Tu pun penat pujuk ayah, konon camping dekat sekolah tak bahaya T___T Bila tanya, jawapan yang sama jugak ayah cakap, "Farah perempuan, buat indoor activities sudah, ayah pun tak risau" Ni buat self-cofidence aku turun, dan terus aku tak minat benda-benda macam ni. Tapi, adik perempuan aku, semua ayah bagi. Setakat camping tu tak terkira dah. Tu tak masuk lagi aktiviti luar sekolah yang dia masuk. Muka dia sunburn boleh pulak T____T




  • Motor

"Farah tak payah ambik lesen motor na, ambik lesen kereta sudah" "Ayah tak rasa Farah boleh bawak motor tu, bahaya". Fine, aku pun memang tak suka motor, plus ayah pun dah cakap macam tu. But my sis, ayah tak cakap apa pun, lagi excited nak bawak Ana pi ambik lesen motor ada la. Siap nak beli skuter kat dia, boleh bawak pi sekolah! T____T Bayangkan perasaan aku. Wuuuwuuuwuww




  • Kasut

Aku tak reti pakai sneakers, yeahhh. Masa sekolah pun aku pakai ladies shoes, sumpah tak reti ikat tali kasut T___T Ayah pun cakap tak cantik pakai sneakers, macam lelaki. Tapi macam biasa, Ana can get anything she want. Sneakers untuk raya, cool gila kan?




  • My stuffs, her stuffs too.

Apabila anda mempunyai seorang kakak yang comel dan cool macam aku, semua benda akan dikongsikan dengan adik perempuan tersayang. I mean, semua benda T____T Actually tak kisah pun, sebab aku cepat bosan dengan benda, so apa salah kasi free dekat adik kan. Tapi, bila jenguk almari tu, semakin kosong. Haish.


Kalau cakap pasal jealous, memang takkan sudah. Mungkin Ana anak kesayangan ayah T____T kakak mengalah okayy. HAHA All these craps just means ;

Buruk baik kita dua, kita tetap sisters! You get what I never get, but you must remember, life sometimes can be vice versa. Hehe. :P 


HAPPY BIRTHDAY FARHANA SYAKIRAH :)

sweet 16 

ME.LOVE.U


p/s : Saja gedik kakak wish lambat, saja gedik jugak letak gambar Ana yang totally candid :P

12 899 ohsemm people!:

winwin said...

maybe sebab ana tahan lasak kot. personality ampa 2 berbeza kan. hihi

♥ the Dutchess said...

winwin : memang amat berbeza! HAHAHA but i do love her~

winwin said...

mesti xtau ni sapa kan? hehe. kakak mana xsayang adek farah oii :)

♥ the Dutchess said...

siapakah ini??? wuhuhuuuu T_T

Nia Ridzwan said...

happy birthday Ana yang talkative ^^

ezne ezureen rashid said...

bhahahhahhah adoii mmg hampa dua beza!!!

♥ the Dutchess said...

@Nia Ridzwan Terima kasih ^^ hehe

♥ the Dutchess said...

@ezne ezureen rashid

Amat berbeza kannnnn! huhuuu. T___T

aMira~ said...

alololo!ciannnn farah kte nie, tak pe.t ayah beli umah kat farah eh..hehe.teeheeee!

♥ the Dutchess said...

@aMira~

Fuhyooooo. auah beli rumah? hebat tuu :) terima sajo dehhh!

sarra azzam said...

hahaha!situasi mcm sama ja..yg bezanya..km lasak ok tp still xdpt apa yg km nak..hukhuk!except for skuter tue la..hahaha!
p/s :: hepi belated bday ana!dah wish kt fb ea ari tue~

♥ the Dutchess said...

@sarra azzam

Yaka????? Macam hampa selalu dapat ja apa hampa nak T__T hehe tq ^^ MISS YOU LAH

Post a Comment

Komen la budak Comel! :)