Friday, September 30, 2011

Jahilnya diri

Assalamualaikum.


Kadang kadang aku dah fed up dengan hidup. Serba tak kena. Serba tak adil. Cara cakap dah macam orang tak berguna, tadak pegangan agama. Jahil!


*Its just so simple. Allah always give you a lot of chances. But its up to you choosing which path you took. But after a while, you will realized it was the wrong way, but a good way for others. Insyaallah.



Aku cakap macam aku kuat. Tapi tidak. Penatnya ya Allah bila Engkau meletakkan dugaan yang macam-macam untuk aku. Aku pernah redha, tapi kadang kadang aku lemah, aku salahkan takdirMu ya Allah. Sebak hati.

Bila jalan lurus terbentang luas, tetapi ada halangan di hadapan. Gelap gelita pandanganku. Hilang arah tuju.



Adakah dengan menangis, semua dugaan akan hilang? Sesungguhnya tidak. Malah menyakitkan.

Adakah dengan meratapi, semua dugaan lupus? Sesungguhnya tak akan. Malah berganda duka.



Bila ibu bapa ada di belakang, baru kita rasa kuat. Bila sahabat berada di sisi, baru semangat datang. Oh jahilnya aku! Ada orang yang dapat dugaan berlipat ganda daripada kau farah. Bersyukurlah apa yang kau ada, dan dengan apa yang kau bakal perolehi nanti. Allahualam.



Luahan hambaMu,

6 899 ohsemm people!:

MISS LANZA said...

be strong kalau jatuh.
dugaan tuh ada di mna2.
yakin dgn diri. itu kunci kejayaan.
tenangkan hati. insyaallah diri dapat berfikir jelas.

bahiyah.nur said...

kuat tau farah.
jadikan dugaan yang Allah turunkan kat kamu sebagai peluang untuk dekatkan diri kepada-Nya.
Mesti ada hikmah semua tu. positive thinking eh ehh :)

♥ the Dutchess said...

Miss Lanza : insyaallah :)

♥ the Dutchess said...

bahiyah.nur : hidup kena positive kann! keep moving on. hee

nana hunny said...

be strong dear!! farah kuat!!

♥ the Dutchess said...

nana hunny : YEAHHHHHH :D hehe

Post a Comment

Komen la budak Comel! :)