Tuesday, October 4, 2011

UUM Graduation Day : I'm very Proud of HER

Assalamualaikum.

How's your weekend? HAHA for mine, its going REALLY ohsemmm! Walaupun sempat balik hanya untuk 3 hari but its really worth it. Berbaloi baloi! Penat sikit pun tak terasa.


Hari Ahad bersamaan 2 Oktober 2011 merupakan tarikh besarr bagi family aku. Hari yang membanggakan kami. Hari yang buat kami terharu. Sumpah tipu kalau aku cakap aku tak rasa macam nak nangis, nak lompat, nak tunjuk kat semua orang.

 Heyyy, this is my mama. She is graduating her Master. Absolutely I'm very proud of her. 
She is Iron Lady. Yeahhh, I really mean that!


Cakap pun macam nak dongak kepala, sebab bangga teramat. Mungkin cakap macam sombong, but only our family knew how tough she had to struggled to achieve this! Dan, aku bangga mama boleh harungi semua tu. Salute her! Kena besarkan anak lelaki manja dan comel yang berusia 3 tahun, kena jadi kaunselor terhebat untuk 3 orang anak yang sedang mengalami konflik remaja, menjadi isteri dan supporter terbaik untuk suami, anak yang sentiasa menjaga kedua ibu bapa sambil bersengkang mata menyiapkan thesis di tengah malam. Mampukah? Tuju soalan untuk diri aku. 

Bangga jugak mama aku still young. Ramai bajet mama dah tua. Sorry guys! Because I'm the oldest kann. Hehehe. Early 40 okayyy! Sebab tu bangga jugak jalan-jalan dengan mama mesti orang cakap "ehh ni kakak ekk" Senyum lebar lah mama :D Awet mudaaaaaa.

Insyaallah, maybe she will continue her PhD next year. Doa-doakan. Rasa tercabar bila mak sendiri pulun study nak jadi Doktor ni. Anak kena lagi pulun! Tapi, mama selalu cakap, belajar bukan nak pulun pangkat atau nama..its all about knowledge. Baru hati rasa puas, lapang di dada, otak pun berilmu. :)


Entry aku kali ni pun aku serikan lagi dengan meng-upload SEBAHAGIAN gambar time convocation day. Rajin tak berapa nak rajin lah. HEHE

Time majlis berlangsung. Aku tak masuk sebab jaga Ijat Masyam.
Dia dapat belon Angry Bird terus jadi good boy. :)


Mama fresh keluar dari dewan. Terus peluk cium, ucap tahniah.
Time ni rasa syahdu. Wuwuwuwuwuuu


My sis, Aku, Makcik kesayangannnn.
Mama dapat banyak bunga!


Ayah, mama, tok.
Love themmm. Muahhhh!


Family yang amat bangga with this Iron Lady :D


Mama with anak kesayanganss. Izzat & Imran.


UUM Convo Day @ Dewan MAS


Love this three cupcakes very muchh!
Penyeri hidup especially yang comel di tengah tuu :D



Ijat Masyammmmm smart looking. Hehe


Aku rasa gambar ni cantik, sebab tu aku upload. HAHA
Anak dan mak seiringan.


Sisters yang konon TWINS. Haha


Aku still Datin :P Title tak lucut lagi!
Bawal jadi shawl. I noeee I creative yaww HAHHA


Seorang ibu yang amat berbangga dengan pencapaian anaknya!



Super kakak with super adik ^___*



Posing mahal *_____*



Wanita yang aku amat sanjungi!!! ^__^



Pakat posing atas rumput. Unik jugak kan.



Pastu ajak ayah dengan tok join sekali. Cayalah!



Speechless momento :)



Anak pun teringin jubah master. Hihi. Semoga dapat nurrr sikit kan.



Tayang muka driver of the day yang paling penting. Muehehe.

Thats all lah. Meng-update tengah malam ni pun sebab wifi laju sikit. Hahaha! But seriously I'M VERY PROUD OF MY MAMA!!! Hang ada?



Coretan seorang anak,

10 899 ohsemm people!:

syakey said...

best best. tahniah untuk kluarga korang. heheh!

♥Intan♥ said...

bestnyaaaaa awak dapat mama yang iron lady ni! suka tengok gmabar jalan seiringan tuh. styleeee!haha blog layout cantek <3

teyhah said...

untunglahhhhhhhhhhhh :)
congrats !

wahida said...

:) bangga jugak dengan mak kamu. Tahniah untuk mak kamu.. :) heee.

mila lalola~ said...

wahhhhh blog anda sgt laennnn!!!! hehe.. sebak plak bila baca.. ntah apa2 je kite nie kan?? heh.. btw.. congrats to ur mama...

♥ the Dutchess said...

syakey : mmg best! hee thanks ^___^

♥ the Dutchess said...

Intan : hehehehe. macehhh macehh :D

♥ the Dutchess said...

teyhah : terima kasihhhhh! <3

♥ the Dutchess said...

wahida : thanks sbb kongsi rasa. hehe!

♥ the Dutchess said...

mila lalola~ : heeee! well, nak unik sikit.. :D rasa syahdu kena lebih sikit.hahaha thanksss darl!

Post a Comment

Komen la budak Comel! :)